ارزیابی روانشناختی من

من محمد صادق باقری ارزیابی علمی و استاندارد توانایی‌های شناختی و استعدادهای تحصیلی را با استفاده از آزمون‌های معتبر ارائه می‌دهم

انواع ارزیابی‌های روانشناختی

آزمون هوش استاندارد

ارزیابی جامع توانایی‌های شناختی با استفاده از آزمون‌های معتبر و استاندارد شده

  • • ضریب هوشی کلی (IQ)
  • • توانایی‌های کلامی و غیرکلامی
  • • حافظه کاری و سرعت پردازش

ارزیابی استعداد تحصیلی

شناسایی استعدادهای خاص در زمینه‌های مختلف تحصیلی

  • • استعداد ریاضی و منطقی
  • • استعداد علوم تجربی
  • • استعداد علوم انسانی

ارزیابی شخصیت

بررسی ویژگی‌های شخصیتی و انگیزشی

  • • ویژگی‌های شخصیتی
  • • انگیزه‌های تحصیلی
  • • سبک‌های یادگیری

ویژگی‌های روانسنجی

اعتبار (Reliability)

ضریب اعتبار آزمون‌های مورد استفاده بالای 0.90 است که نشان‌دهنده ثبات و دقت بالای نتایج است.

ضریب آلفای کرونباخ: 0.92

روایی (Validity)

آزمون‌ها از روایی محتوایی، روایی همزمان و روایی پیش‌بینی برخوردار هستند.

ضریب روایی: 0.88

فرآیند ارزیابی

1

مصاحبه اولیه

بررسی تاریخچه فردی و تحصیلی، اهداف و انتظارات

2

اجرای آزمون‌ها

اجرای آزمون‌های استاندارد در محیط مناسب و کنترل شده

3

تحلیل و تفسیر

تحلیل نتایج و تفسیر تخصصی بر اساس هنجارهای استاندارد

4

گزارش‌نویسی

تهیه گزارش جامع و توصیه‌های عملی

چارچوب نظری

نظریه هوش چندگانه گاردنر

شناسایی انواع مختلف هوش شامل هوش کلامی، منطقی-ریاضی، فضایی، موسیقایی، بدنی-حرکتی، میان‌فردی، درون‌فردی و طبیعت‌گرا

نظریه پردازش اطلاعات

بررسی فرآیندهای شناختی شامل توجه، حافظه، سرعت پردازش و حل مسئله